23 de juliol 2014

Bugada vint-i-cinquena

 

Expressions catalanes genuïnes

Expressions castellanitzades

 

El rebost és ple de queviures

la despensa és....

 

Tinc un neguit que no em deixa viure

tinc una ansietat...

 

Jo no EN vull saber res (parlant de qualsevol tema, quan no l'esmentes)

Jo no vull saber res

 

No em GIRIS l'esquena

no em donis l'esquena

 

Això em fa tristesa

això em dóna tristesa

 

D'aquí dos dies serà Nadal

dintre de dos dies ....

 

Vaig endollar l'interruptor i va fer un espetec de por

 

La senyera voleia

 

Se'ls en fot

els importa tres pepinos

 

Estic enfeinat

Estic atrafegat

estic atareat

 

Què ho fa que passi això?

A què es degut?

 

El falcó va estendre les ales i volà

 

La previsió del temps és núvols i clarianes

la previsió és núvols i clarianes

 

Van dir que vindrien, oi?

van dir que vindrien,no?

 

Vés-ho pensant

continua pensant

 

Fer tard

tenir pressa

 

Fer por

donar por

 

Fer nit al ras

passar la nit a l'exterior

 

Pleguem veles/deixem-ho córrer

Apaga i anem-nos-en

 

Em dutxaré quan em marxi la xardor/l'acalorament

em dutxaré quan em baixi la calor

 

La idea va agafant cos

l'onze de setembre va agafant cos

l'onze de setembre pren forma

 

Repartien llenya a tort i a dret

repartien llenya per totes bandes

 

No et trasbalsis

no et transtornis

 

Van viure un gran daltabaix/un gran trasbals

un gran transtorn

 

Quan ells hi van jo ja en torno

Anar per davant dels altres

 

Eixoplugueu-vos/arrecerreu-vos

poseu-vos a cobert

Llibre de presentació internacional